Menu / szukaj

Discovery 3 pierwsze kroki do jazdy w terenie

4x4 discovery 3 modyfikacje off road przebudowa

Discovery 3 pierwsze kroki do jazdy w terenie

Discovery 3 jako nowszy model z serii nadal niestety uważany jest za samochód stworzony do jazdy po mieście i w lekkim terenie. Nic bardziej mylnego. Chociaż jego wygląd zewnętrzny wskazuje raczej na typ luksusowej limuzyny posiada niezły potencjał terenowy. Dlatego coraz więcej użytkowników tzw. trójki decyduje się na wykonanie modyfikacji pozwalających na przystosowanie auta do turystyki wyprawowej oraz podniesienie sprawności terenowej. Co prawda nie jest to model przeznaczony do rajdów ekstremalnych niemniej świetnie sprawdza się w warunkach cięższych niż zwykły przejazd zabłoconą szutrówką. Dotychczasowe doposażenie auta nie gwarantuje jeszcze wykorzystania jego wszystkich możliwości ale pozwala już właścicielowi na sprawdzenie jak smakuje off road. A potem można już tylko robić następne kroki w kierunku dania możliwości pokazania jak Discovery 3 radzi sobie w terenie.
Podstawowa przebudowa na początek zabawy w off road:
• Zamontowany bulbar
• Zamontowana wyciągarka Dragon Winch Highlander DWH o mocy 12000 HD wyposażona w ślizg i linę syntetyczną oraz zabezpieczenie wysoko prądowe sterowane z kabiny
To na początek a w przygotowaniu: osłony, halogeny, snorkel itp.

Discovery 3 na wyprawy, komfortowy i bezpieczny

4x4 discovery 3 Land Rover off road przebudowa wyprawy

Discovery 3 przygotowany na wyprawy, komfortowy i bezpieczny

Discovery 3 gwarantuje użytkownikowi komfort i wygodę i z tego właśnie powodu coraz częściej ich właściciele lubiący turystykę 4×4 przeznaczają je do przebudowy. Podstawą bezpiecznego przejazdu i a przede wszystkim powrotu z wyprawy czy weekendowego wypadu w teren jest odpowiednie zabezpieczenie.
Prezentowane Discovery 3 w ramach przygotowania do turystyki 4×4 zostało wyposażone w podstawowe modyfikacje.
• Zamontowany komplet płyty osłaniające spód pojazdu
• Zamontowany snorkel Safari
• Zamontowana wyciągarka Dragon Winch Highlander DWH o mocy 12000 HD wyposażona w ślizg i linę syntetyczną oraz zabezpieczenie wysoko prądowe sterowane z kabiny
• Dodatkowo zamontowaliśmy bagażnik dachowy Front Runner i drabinkę.
• Całości dopełnia oświetlenie Lightforce Striker 170mm, Reflektory Hella FF75
• Dodatkowo w celu kontroli poboru prądu zamontowano sterowanie System IBS oraz drugi akumulator
Auto zyskało też parę oraz innych przydatnych w terenie gadżetów i akcesoriów off road’owych.
Wykonana przebudowa gwarantuje bezpieczne poruszanie się poza asfaltem bez obawy o uszkodzenie auta. Discovery 3 w takiej konfiguracji może już bezpiecznie pokonywać głębsze kałuże i wjeżdżać na kamieniste nierówne drogi. Gdyby jednak nie udało się przejechać trudniejszego odcinka zawsze można z powodzeniem użyć mocnej wyciągarki i wydostać się z kłopotów. Zamontowane akcesoria w żadnym wypadku nie umniejszają przydatności miejskiej tego auta. Zapewniają natomiast kierowcy komfort możliwości zjechania w każdej chwili z głównej drogi i przejazd mniej utwardzonymi szlakami. Ominięcie w ten sposób kłopotliwego korka z osobówek na pewno będzie satysfakcjonujące. Ale przed wszystkim uzbrojenie trójki daje jej właścicielowi wiele radość z zabawy w terenie i ciekawą alternatywę na spędzenie wolnego czasu.

Discovery 2 elegancki i wygodny, ale z “pazurem”

4x4 discovery 2 modyfikacje off road przebudowa

Discovery 2 elegancki i wygodny, ale z “pazurem”

Discovery 2 kompleksowo przebudowany głównie do wypraw ale da sobie radę w czasie lekkiej “przeprawy”. Ten egzemplarz ma służyć zarówno do jazdy codziennej po mieście jak i do zabawy w terenie i wakacyjnych wypraw 4×4.
• Na metalowym zderzaku z bulbarem zamontowano wyciągarkę o sile 12000LBS ze ślizgiem i liną syntetyczą
• Obowiązkowe wyposażenie wyprawówki tj. snorkel, progi, drabinka i bagażnik dachowy
• Założone dodatkowe światła drogowe i diodowe lampy robocze oświetlające przestrzeń obok i za pojazdem
• W kabinie założone przełączniki typu ARB do sterowania oświetleniem dodatkowym, zabezpieczeniem wysoko prądowym wyciągarki itp.
• Tuning mocy silnika do 170KM
• Nowe metalowe felgi z odsadzeniem 20mm i nowe opony MT
• Dla odświeżenia wnętrz kierownica i podłokietnik zostały obszyte skórą w 2 kolorach
Dotychczas wykonane modyfikacje to tylko pierwszy etap prac. Jak na razie samochód przeszedł pomyślnie wszelkie przygody w terenie zarówno w warunkach błotnych, wodnych jak i zimowych. Ma też za sobą pierwszą wschodnią wyprawę, z której powrócił bez żadnych problemów. Zadowolony użytkownik serwisuje go na stałe w naszym serwisie i już przygotowuje następną listę życzeń. Już wkrótce następne i informacje o kolejnych etapach przebudowy i zdjęcia z ich realizacji.

Discovery 1 200Tdi po przejściach z historią

4x4 discovery 1 modyfikacje off road przebudowa wyprawy

Discovery 1 200Tdi po przejściach z historią

Ten egzemplarz Discovery 1 jak wiele samochodów z tej serii, które trafiły w ręce miłośników off road’u przeszedł wszystkie etapy życia do jakich był stworzony. Oczywiście początkowo było to auto do codziennej jazdy i lekkiej turystyki 4×4. Pierwsza faza poważniejszej przebudowy została wykonana przy okazji wyprawy do Maroka.
• Wymiana opon na GENERAL GRABER w rozmiarze 235x85x14
• Modyfikacja zawieszenia z podniesieniem + 2″
• Zamontowano komplet metalowych osłon podwozia
• Zamontowana metalowych bagażnik dachowy z dodatkowym oświetleniem
• Zamontowano metalowy zderzak z zaczepami oraz metalowe progi
• Wymieniono przewody hamulcowe na przewody w metalowym oplocie
• Zamontowano snorkel Safari
Jak to zwykle bywa apetyt rośnie w miarę jedzenia i w miarę planowania kolejnych wypraw a potem także rajdów zostały wykonane następne bardzo niezbędne modyfikacje. Docelowo po zakończeniu ostatnie fazy lista powiększyła się o kolejne punkty.
• Montaż wyciągarki o sile uciągu 10000Lbs ze stalową liną
• Wykonana ponowna modyfikacja zawieszenia na bardziej wytrzymałe cenionego producenta OME
• Założone dystanse na koła oraz opony MT
• Wykonany tuning silnika
• Wykonanie zabudowy bagażnika według własnego projektu i wykonania: kratki oraz demontowana konstrukcja umożliwiająca spanie w samochodzie – alternatywa dla namiotu
• Przystosowanie do założenie opon Fedima z nalewką wzorowaną na oponach SIMEX do ciężkiej jazdy przeprawowej
• Usunięcie w późniejszej fazie wewnętrznych dywaników i wykonanie otworów odpływowych ze względu na przejazdy przez głęboką wodę
Tak przygotowane Discovery 1 brało udział w wyprawach min. na Ukrainie, w Maroku, Czarnogórze i Rumunii a także dziesiątkach innych lżejszych i cięższych imprez, zawsze z powodzeniem i w całości wracało do domu.



Discovery 1 300tdi do wszechstronnego użytku

4x4 discovery 1 off road wyprawy

Discovery 1 300tdi do wszechstronnego użytku

Zapewniamy, że jest to auto, które daje wiele przyjemności podczas zabawy w terenie. Odbyło też kilka dłuższych podróży między innymi wyprawę do Albanii w swojej czarnej wersji oraz w następnym pomarańczowym wcieleniu wyprawę zapoczątkowaną w Rumunii z końcem w Chorwacji.

Discovery 1 300Tdi stworzony z myślą o wyprawach i przeprawie w terenie

4x4 discovery 1 Land Rover off road wyprawy

Discovery 1 stworzony z myślą o wyprawach i przeprawie w terenie

Discovery 1 początkowo zostało zakupione jak drugi samochód do jazdy po mieście z przeznaczeniem również do turystyki 4×4. Ale jak to bywa w przypadku tego modelu historia lubi płatać figle i nigdy nie należy się zapierać po zakupie, że nigdy nie będzie “ciorane” w terenie, moczone… W końcowym efekcie wyszło auto przygotowane do cięższego terenu z wieloma modyfikacjami.
• Zmodyfikowane zawieszenie i mechanizmy różnicowe w mostach
• Zamieniony fabryczny reduktor na bardziej wytrzymały reduktor od Defendera po 2007
• Wzmocniony silnik oraz założony duży sportowy intercooler
• Dla zapewnienia skuteczności podczas trudnych akcji w terenie została zamontowana bardzo szybka wyciągarka własnej konstrukcji (na podzespołach WARN)
• Dodatkowo zamontowane bardzo praktyczne zarówno w rajdach jak i na wyprawie dodatkowe oświetlenie diodowe (boczne i tylne) a z przodu dwa reflektory LIGHT FORCE i dwa reflektory robocze HID
• Do obsługi elektrycznej oświetlenia, wyciągarki i zasilania zostało wykonane specjalne sterowanie zrealizowane na przełącznikach CARLING podpięte do systemu IBS i zabezpieczone dwoma żelowymi akumulatorami
• Oczywiście nie mogło zabraknąć bagażnika dachowego i snorkela SAFARI
• Dla wygody w pakowaniu bagaży i dostępności do akcesoriów off road, kompresora i przetwornicy wykonaliśmy zabudowę przestrzeni bagażowej na bazie zaprojektowanych i wykonanych przez nas kratek specjalnie dla Discovery 1
• Dodatkowo zamontowano różnego rodzaju uchwyty umożliwiające praktyczne rozmieszczenie akcesoriów off road’owych takich jak piła, łopata, siekiera itp.
• Całości dopełnia oklejenie foliowe w kolorze pomarańczowym, wykonane w systemie panelowym co umożliwia szybką i prostą wymianę zniszczonych elementów
• A na koniec opony Fedima z nalewką wzorowaną na znanych oponach terenowych SIMEX, które w przypadku wyprawy sa zamieniane na bardziej optymalne opony MT
Zapewniamy, że jest to auto, które daje wiele przyjemności podczas zabawy w terenie. Odbyło też kilka dłuższych podróży między innymi wyprawę do Albanii w swojej czarnej wersji oraz wyprawę zapoczątkowaną w Rumunii z końcem w Chorwacji.

DEFENDER 110 TD4 do zabawy 4×4

110 4x4 defender modyfikacje off road przebudowa

Defender 110 Td4 stworzony do zabawy 4×4

Defender 110 pickup częściowo przebudowany ale potrzebujący dodatkowych zmian i kilku poprawek. Część prac zostało wykonany początkowo w innym miejscu. Prawdziwy monster, wysoki na ogromnych oponach, którym właściwie bez zastanowienia można wjechać w każdą przeszkodę jaka stanie mu na drodze.
W efekcie końcowym po zakończeniu wcześniej rozpoczętych modyfikacji właściciel zyskał auto będące pogromcą terenu.
• Podniesione zawieszenie +2″ OME
• Zmodyfikowane wahacze
• Zwolnice
• Koła 37″
• 100% blokady mostów przód i tył
• Metalowy przedni zderzak
• Wyciągarka Warn 9,5 XP
• Syntetyczna lina 100%
• Blokady przedniego i tylnego mostu
• Osłony drążków, mostów i zbiornika
• Noszak koła zapasowego
• Zderzaki tylne i metalowe progi
• Aluminiowy bagażnik Front Runner
• Dodatkowe oświetlenie przód, boki i tył
• Wymieniona mapa w komputerze silnika i wiele innych.
Oraz kilka drobiazgów przydatnych przez zabawie w off road.
Jeżeli można mówić o kolejnych stadiach rozwoju Defendera to ten egzemplarz jest chyba na jego szczycie.