Menu / szukaj

Discovery 3 pierwsze kroki do jazdy w terenie

4x4 discovery 3 modyfikacje off road przebudowa

Discovery 3 pierwsze kroki do jazdy w terenie

Discovery 3 jako nowszy model z serii nadal niestety uważany jest za samochód stworzony do jazdy po mieście i w lekkim terenie. Nic bardziej mylnego. Chociaż jego wygląd zewnętrzny wskazuje raczej na typ luksusowej limuzyny posiada niezły potencjał terenowy. Dlatego coraz więcej użytkowników tzw. trójki decyduje się na wykonanie modyfikacji pozwalających na przystosowanie auta do turystyki wyprawowej oraz podniesienie sprawności terenowej. Co prawda nie jest to model przeznaczony do rajdów ekstremalnych niemniej świetnie sprawdza się w warunkach cięższych niż zwykły przejazd zabłoconą szutrówką. Dotychczasowe doposażenie auta nie gwarantuje jeszcze wykorzystania jego wszystkich możliwości ale pozwala już właścicielowi na sprawdzenie jak smakuje off road. A potem można już tylko robić następne kroki w kierunku dania możliwości pokazania jak Discovery 3 radzi sobie w terenie.
Podstawowa przebudowa na początek zabawy w off road:
• Zamontowany bulbar
• Zamontowana wyciągarka Dragon Winch Highlander DWH o mocy 12000 HD wyposażona w ślizg i linę syntetyczną oraz zabezpieczenie wysoko prądowe sterowane z kabiny
To na początek a w przygotowaniu: osłony, halogeny, snorkel itp.

Discovery 3 na wyprawy, komfortowy i bezpieczny

4x4 discovery 3 Land Rover off road przebudowa wyprawy

Discovery 3 przygotowany na wyprawy, komfortowy i bezpieczny

Discovery 3 gwarantuje użytkownikowi komfort i wygodę i z tego właśnie powodu coraz częściej ich właściciele lubiący turystykę 4×4 przeznaczają je do przebudowy. Podstawą bezpiecznego przejazdu i a przede wszystkim powrotu z wyprawy czy weekendowego wypadu w teren jest odpowiednie zabezpieczenie.
Prezentowane Discovery 3 w ramach przygotowania do turystyki 4×4 zostało wyposażone w podstawowe modyfikacje.
• Zamontowany komplet płyty osłaniające spód pojazdu
• Zamontowany snorkel Safari
• Zamontowana wyciągarka Dragon Winch Highlander DWH o mocy 12000 HD wyposażona w ślizg i linę syntetyczną oraz zabezpieczenie wysoko prądowe sterowane z kabiny
• Dodatkowo zamontowaliśmy bagażnik dachowy Front Runner i drabinkę.
• Całości dopełnia oświetlenie Lightforce Striker 170mm, Reflektory Hella FF75
• Dodatkowo w celu kontroli poboru prądu zamontowano sterowanie System IBS oraz drugi akumulator
Auto zyskało też parę oraz innych przydatnych w terenie gadżetów i akcesoriów off road’owych.
Wykonana przebudowa gwarantuje bezpieczne poruszanie się poza asfaltem bez obawy o uszkodzenie auta. Discovery 3 w takiej konfiguracji może już bezpiecznie pokonywać głębsze kałuże i wjeżdżać na kamieniste nierówne drogi. Gdyby jednak nie udało się przejechać trudniejszego odcinka zawsze można z powodzeniem użyć mocnej wyciągarki i wydostać się z kłopotów. Zamontowane akcesoria w żadnym wypadku nie umniejszają przydatności miejskiej tego auta. Zapewniają natomiast kierowcy komfort możliwości zjechania w każdej chwili z głównej drogi i przejazd mniej utwardzonymi szlakami. Ominięcie w ten sposób kłopotliwego korka z osobówek na pewno będzie satysfakcjonujące. Ale przed wszystkim uzbrojenie trójki daje jej właścicielowi wiele radość z zabawy w terenie i ciekawą alternatywę na spędzenie wolnego czasu.

Discovery 2 elegancki i wygodny, ale z “pazurem”

4x4 discovery 2 modyfikacje off road przebudowa

Discovery 2 elegancki i wygodny, ale z “pazurem”

Discovery 2 kompleksowo przebudowany głównie do wypraw ale da sobie radę w czasie lekkiej “przeprawy”. Ten egzemplarz ma służyć zarówno do jazdy codziennej po mieście jak i do zabawy w terenie i wakacyjnych wypraw 4×4.
• Na metalowym zderzaku z bulbarem zamontowano wyciągarkę o sile 12000LBS ze ślizgiem i liną syntetyczą
• Obowiązkowe wyposażenie wyprawówki tj. snorkel, progi, drabinka i bagażnik dachowy
• Założone dodatkowe światła drogowe i diodowe lampy robocze oświetlające przestrzeń obok i za pojazdem
• W kabinie założone przełączniki typu ARB do sterowania oświetleniem dodatkowym, zabezpieczeniem wysoko prądowym wyciągarki itp.
• Tuning mocy silnika do 170KM
• Nowe metalowe felgi z odsadzeniem 20mm i nowe opony MT
• Dla odświeżenia wnętrz kierownica i podłokietnik zostały obszyte skórą w 2 kolorach
Dotychczas wykonane modyfikacje to tylko pierwszy etap prac. Jak na razie samochód przeszedł pomyślnie wszelkie przygody w terenie zarówno w warunkach błotnych, wodnych jak i zimowych. Ma też za sobą pierwszą wschodnią wyprawę, z której powrócił bez żadnych problemów. Zadowolony użytkownik serwisuje go na stałe w naszym serwisie i już przygotowuje następną listę życzeń. Już wkrótce następne i informacje o kolejnych etapach przebudowy i zdjęcia z ich realizacji.

Discovery 1 200Tdi po przejściach z historią

4x4 discovery 1 modyfikacje off road przebudowa wyprawy

Discovery 1 200Tdi po przejściach z historią

Ten egzemplarz Discovery 1 jak wiele samochodów z tej serii, które trafiły w ręce miłośników off road’u przeszedł wszystkie etapy życia do jakich był stworzony. Oczywiście początkowo było to auto do codziennej jazdy i lekkiej turystyki 4×4. Pierwsza faza poważniejszej przebudowy została wykonana przy okazji wyprawy do Maroka.
• Wymiana opon na GENERAL GRABER w rozmiarze 235x85x14
• Modyfikacja zawieszenia z podniesieniem + 2″
• Zamontowano komplet metalowych osłon podwozia
• Zamontowana metalowych bagażnik dachowy z dodatkowym oświetleniem
• Zamontowano metalowy zderzak z zaczepami oraz metalowe progi
• Wymieniono przewody hamulcowe na przewody w metalowym oplocie
• Zamontowano snorkel Safari
Jak to zwykle bywa apetyt rośnie w miarę jedzenia i w miarę planowania kolejnych wypraw a potem także rajdów zostały wykonane następne bardzo niezbędne modyfikacje. Docelowo po zakończeniu ostatnie fazy lista powiększyła się o kolejne punkty.
• Montaż wyciągarki o sile uciągu 10000Lbs ze stalową liną
• Wykonana ponowna modyfikacja zawieszenia na bardziej wytrzymałe cenionego producenta OME
• Założone dystanse na koła oraz opony MT
• Wykonany tuning silnika
• Wykonanie zabudowy bagażnika według własnego projektu i wykonania: kratki oraz demontowana konstrukcja umożliwiająca spanie w samochodzie – alternatywa dla namiotu
• Przystosowanie do założenie opon Fedima z nalewką wzorowaną na oponach SIMEX do ciężkiej jazdy przeprawowej
• Usunięcie w późniejszej fazie wewnętrznych dywaników i wykonanie otworów odpływowych ze względu na przejazdy przez głęboką wodę
Tak przygotowane Discovery 1 brało udział w wyprawach min. na Ukrainie, w Maroku, Czarnogórze i Rumunii a także dziesiątkach innych lżejszych i cięższych imprez, zawsze z powodzeniem i w całości wracało do domu.



Defender 110 300Tdi na wycieczki i do przeprawy

4x4 defender modyfikacje przebudowa

Defender 110 300Tdi na wycieczki i do przeprawy

To już drugi Defender 110 w historii tego właściciela, którego modyfikacja została wykonana w serwisie LANDWORLD. Jego poprzednik został przekazany do używania młodszemu pokoleniu więc otrzymaliśmy kolejny egzemplarz po wymianie na nową karoserii i listą życzeń.
• Podniesiono zawieszenie +2″
• Założona blokada tylnego mostu
• Wykonano tuning silnika podnoszący moc do 140KM oraz duży sportowy intercooler
• Zamontowano przedni metalowy zderzak UP oraz tylny militarny ze stopniem i dodatkowymi narożnikami
• Zamontowana wyciągarka ESCAPE EVO o sile uciągu 12000Lbs ze ślizgiem i syntetyczną liną, z zabezpieczeniem elektromagnetycznym oraz dodatkowym sterowaniem z kabiny przełącznikiem w systemie CARLING
• Zamontowany snorkel Safari
• Zamontowana komplet osłon podwozia
• Zamontowany noszak koła
• Wykonana zabudowa środka z dedykowanych do Defendera paneli i konsol przystosowanych do montażu przełączników w systemie CARLING, dodatkowych wskaźników oraz radia i radia CB
• Zmienione opony na MT 265x75x16
Ponieważ mamy okazję obserwować jak przygotowane przez nas auto sprawuje się w terenie możemy z całą pewnością stwierdzić, że ten etap przebudowy został zakończony sukcesem. Najlepiej o tym świadczy zadowolona mina kierowcy i uśmiech na jego twarzy po pokonaniu kolejnej przeszkody. Jeszcze większy uśmiech i radość wywołuje u niego tzw. wklejenie się w jak najbardziej zabłocone i mokre miejsce a do wyszukiwania takich ma wrodzony talent. Trzeba przyznać, że Defender jest dla niego stworzony i umie go używać zgodnie z przeznaczeniem.
W planach następnego etapu przewidziany jest montaż przedniej blokady, bagażnika z oświetleniem i może jeszcze coś…

Defender 110 TD4 z Francji na wyprawy i rodzinną turystykę 4×4

4x4 defender modyfikacje przebudowa wyprawy

Defender 110 TD4 z Francji na wyprawy i rodzinną turystykę 4×4

Defender 110 należący do pracującego w Polsce francuza. Sposób i założenia przygotowania tego auta zakładały odbycie długiej kilkumiesięcznej rodzinnej podróży z Ameryki Południowej aż na Alaskę. Ze względu na liczną rodzinę, w której skład oprócz małżonki wchodzi czwórka małych dzieci, oprócz dobrego przygotowania mechanicznego właścicielowi zależało bezpieczeństwie i wygodzie. W tym prawie nowym bo ok. dwuletnim Defenderze należało przedewszsytki wykonać dokładny przegląd oraz dokonać niezbędnych zmian przystosowujących do turystyki 4×4.
• Zmodyfikowane zawieszenie podniesione +2″ oraz nowe sprężyny i amortyzatory
• Wymiana wahaczy na wzmocnione z korekcją +3 stopnie
• Założenie nowych opony 265/75/16
• Zamontowanie metalowego zderzaka oraz wyciągarki Warn 9.5 XP ze ślizgiem i liną syntetyczną
• Zamontowanie dodatkowego zbiornika paliwa i
• Zamontowanie dodatkowego zbiornika wody
• Montaż aluminiowego bagażnika dachowego Front Runer mieszczącego 2 namioty dachowe
• Dodatkowo w celu kontroli pobory prądu zamontowano sterowanie System IBS oraz 2 akumulatory żelowe OPTIMA
• Montaż tylnej drabinki, tylnego zderzaka i noszaka koła zapasowego
• Założenie dodatkowego oświetlenia z przodu, boków i tyłu
Dodatkowo Defender otrzymał kilka udogodnień w zakresie wyposażenia bardzo przydatnych w dłuższej podróży.
Francuska rodzina podróżników udowodniła, że liczna rodzina i małe dzieci nie są przeszkodą w realizacji marzeń o dalekich podróżach. Nie trzeba spędzać wakacji w luksusowym hotelu, żeby zapewnić dzieciakom ciekawe i szczęśliwe dzieciństwo. Takie podejście do życia przydało by się zaszczepić niejednej rodzinie spędzającej życie przed komputerem i telewizorem. Podziwiamy i gratulujemy podróżniczego planu, w którego realizacji pomaga może siermiężny ale dobrze przygotowany Defender, który można powiedzieć, że należy do rodziny.

DEFENDER 110 TD4 do zabawy 4×4

110 4x4 defender modyfikacje off road przebudowa

Defender 110 Td4 stworzony do zabawy 4×4

Defender 110 pickup częściowo przebudowany ale potrzebujący dodatkowych zmian i kilku poprawek. Część prac zostało wykonany początkowo w innym miejscu. Prawdziwy monster, wysoki na ogromnych oponach, którym właściwie bez zastanowienia można wjechać w każdą przeszkodę jaka stanie mu na drodze.
W efekcie końcowym po zakończeniu wcześniej rozpoczętych modyfikacji właściciel zyskał auto będące pogromcą terenu.
• Podniesione zawieszenie +2″ OME
• Zmodyfikowane wahacze
• Zwolnice
• Koła 37″
• 100% blokady mostów przód i tył
• Metalowy przedni zderzak
• Wyciągarka Warn 9,5 XP
• Syntetyczna lina 100%
• Blokady przedniego i tylnego mostu
• Osłony drążków, mostów i zbiornika
• Noszak koła zapasowego
• Zderzaki tylne i metalowe progi
• Aluminiowy bagażnik Front Runner
• Dodatkowe oświetlenie przód, boki i tył
• Wymieniona mapa w komputerze silnika i wiele innych.
Oraz kilka drobiazgów przydatnych przez zabawie w off road.
Jeżeli można mówić o kolejnych stadiach rozwoju Defendera to ten egzemplarz jest chyba na jego szczycie.

DEFENDER 110Td4 na wyprawy i do terenu

110 def defender przebudowa

Defender 110 przebudowany do wyprawach a także do zabawy 4×4 w terenie

Defender kolejny już w kolekcji właściciela. Po pozytywnych doświadczeniach ze starszym modelem przebudowanej 90’tki na wyprawie do Ameryki Południowej i kilku bliższych imprezach 4×4 przyszła pora na fabrycznie nowy Defender 110. I w tym przypadku założenia przeprowadzonej modyfikacji miały na celu przygotowanie kompleksowe auta wyprawowego i do zabawy off road. Starannie przemyślana koncepcja i lista wymagań zaowocowała kolejnym nie bojącym się dalekich wypraw i przeszkód terenowych autem.
Wszechstronnie przygotowany do wypraw dalekich i bliskich Defender 110
• Zamontowane zawieszenie OME +2″ OME
• Zamontowane zmodyfikowane wahacze
• Założone opony 275/75/16
• Zamontowany metalowy zderzak
• Zamontowana wyciągarka znanego producenta Warn 9,5 XP z syntetyczna liną i aluminiowym ślizgiem
• Zamontowana 100% blokada przedniego i tylnego mostu.
• Założony komplet osłon podwozia: drążków, mostów oraz zbiornika
• Założone metalowe progi i tylne zderzaki oraz noszak koła zapasowego
• Zamontowany na dachu aluminiowy bagażnik Front Runner
• Założony namiot dachowy ARB
• Zamontowane na bagażniku dodatkowe lampy do oświetlenia przodu, tyłu oraz na boki
• Podłączony system IBS umożliwiający kontrolę poboru prądu oraz dwa akumulatory żelowe OPTIMA
Dodatkowo jak zwykle zastosowano wiele przydatnych drobiazgów.
Mieliśmy okazję podziwiać jak ten egzemplarz Defender’a sprawdza się w terenie zarówno na wycieczkach po Polsce jak i na wspólnej wyprawie do Albanii. Może jest trochę długi i ostre zakręty na wąskich drogach w Górach Przeklętych czasem stanowiły dla niego problem ale pod względem dzielności terenowej oraz wygody podróżowania z rodziną jest idealny.

Range Rover Classic do miasta, na wyprawy i przeprawy

przebudowa range rover realizacje wyprawy

Range Rover Classic do miasta, na wyprawy i przeprawy

Kultowy model Range Rover Classic wyciągnięty ze stodoły, zaniedbany, ale z potencjałem na odbudowę. Zakup był bardzo spontaniczny. Tak naprawdę nie zamierzaliśmy tego dnia kupować samochodu, nudna niedziela, przegląd ofert w internecie i nagłe olśnienie JEST! Piękny w kolorze British Racing Green Range Rover Classic nasz wymarzony. W ciągu godziny podjęliśmy decyzję i wyruszyliśmy w drogę do Wieliczki gdzie czekał na nas, smutny i przykurzony w starej stodole. Uzbrojeni w latarki i dobre przeczucia rozpoczęliśmy oględziny i efekcie końcowym wróciliśmy nim do domu. I już następnego dnia rozpoczęliśmy proces odbudowy. I tutaj pierwsze zaskoczenie, ten 21 letni Range Rover był w niemal idealnym stanie blacharskim łącznie z ramką tylnej szyby i klapą bagażnika! Posiadacze starszych modeli Range Rover’a dobrze wiedzą w jakim stanie z reguły są te dwa ostatnie elementy i jak trudno je zdobyć.
Pierwszy etap odbudowy był długotrwały i polegał na przywróceniu stanu mechanicznego i elektrycznego do oryginału. Zadanie okazało się trudne i wymagało wiele cierpliwości, niestety auto przeszło wiele niekoniecznie zgodnych ze sztuką modyfikacji wykonanych przez poprzednich właścicieli. Plątanina kabli i “pomysłowe” przyłącza wszelkiego rodzaju układów wymagały usunięcia i zrobienie wszystkiego praktycznie od nowa. Ale udało się.
W drugim etapie nasz Range Rover został przystosowany do wypraw bliskich i dalekich.
• Podniesione zawieszenie +2″ i zamontowana dodatkowa pneumatyka tylnego zawieszenia
• Założona blokada tylnego mostu
• Zmodyfikowany przedni wał
• Mechanizm różnicowy przedniego mostu przerobiony na 4- satelitowy
• Założony metalowy przedni zderzak z “bulbarem” dostosowany do klasycznej sylwetki RRC z mocną wyciągarką oraz wzmocnione metalowe progi
• Zamontowany oryginalny snorkel z “grzybkiem”
• Zamontowany aluminiowy bagażnik FRONT RUNNER z system lamp umożliwiającym oświetlenie we wszystkich stronach zarówno z przodu jak i z tyłu – sterowany przełącznikami CARLING z możliwością swobodnego wyboru doświetlanej strony
• Praktyczny i wygodny duży namiot dachowy MORE
• Zamontowany noszak tylnego koła
• Zabezpieczenie podwozia kompletem wzmocnionych osłon
• Podłączony system IBS umożliwiający kontrolę poboru prądu oraz dodatkowy akumulator
• Podłączone CB radio, przetwornica, dodatkowe wskaźniki i sterowniki w kabinie oraz praktyczne uchwyty umożliwiające wygodne rozmieszczenie w samochodzie wyposażenia off road i wyprawowego
W następnym roku dla ochrony powłoki zewnętrznej blach Range Rover zyskał nowy look w postaci pomarańczowego oklejenia. A plany na przyszłość? To na pewno funkcjonalna zabudowa bagażnika i może jeszcze coś…
Najlepszym sprawdzianem dla tego auta okazały się dwie wyprawy, które z powodzeniem odbyło zaraz po zakończeniu odbudowy i modyfikacji.

Range Rover Classic w stylu Camel Trophy

camel classic przebudowa range rover realizacje

Range Rover Classic z 1989r w stylu Camel Trophy

Kolejny przykład możliwości przebudowy jaką daje użytkownikowi ten najbardziej klasyczny Range Rover. Stylizowany na auta biorące udział w legendarnym już rajdzie Camel Trophy, oklejony żółtą folią niezmiennie zwraca na siebie uwagę na drodze. Auto przebudowane i przystosowane do turystyki 4×4 oraz przeprawy nadal jest wygodne w codziennym używaniu na mieście.

• Fabrycznie jako 3,5l V8, wymieniony silnik na 2,5Tdi
• Wymieniono kompletne zawieszenie na 4″ Terrafirma, wraz z wahaczami 3grad, dodatkowo zastąpiono fabryczne tuleje zestawem oryginalnych polibuszy TM
• Ze względu na zmienioną wysokość zawieszenia zastosowano drążek panharda z regulowaną długością
• Wymieniliśmy drążki kierownicze na HD z amortyzatorem skrętu HD z Defendera
• Przedni wał zmodyfikowany pod reduktor Borgo’a pochodzi z defendera PUMA, tylny most został wyposażony w mechanizm różnicowy Torsena
• Opony BFGoodrige o rozmiarze 235/85/16 zostały założone na felgi stalowe z ofsetem – 20mm
• Podwozie osłaniają wszystkie niezbędne osłony, a przedni zderzak został doposażony o płytę pod wyciągarkę na której jest umieszczona wyciągarka 12000lbs
• Na dachu został założony bagażnik, który jest również punktem mocowania całego niezbędnego oświetlenia, a pod maską zostały umieszczone dwa akumulatory z systemem sterowania IBS
• By unikać zalań wodą silnika podczas pokonywania brodów samochód został wyposażony w snorkel firmy Safari

Mimo iż może się wydawać, że wymienione powyżej punkty w dużej mierze wyczerpują listę potrzebnych modyfikacji właściciel zapewnił nas, że ten Range Rover nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Czekamy na sygnał do następnych prac.