Menu / szukaj

Discovery 3 na wyprawy, komfortowy i bezpieczny

4x4 discovery 3 Land Rover off road przebudowa wyprawy

Discovery 3 przygotowany na wyprawy, komfortowy i bezpieczny

Discovery 3 gwarantuje użytkownikowi komfort i wygodę i z tego właśnie powodu coraz częściej ich właściciele lubiący turystykę 4×4 przeznaczają je do przebudowy. Podstawą bezpiecznego przejazdu i a przede wszystkim powrotu z wyprawy czy weekendowego wypadu w teren jest odpowiednie zabezpieczenie.
Prezentowane Discovery 3 w ramach przygotowania do turystyki 4×4 zostało wyposażone w podstawowe modyfikacje.
• Zamontowany komplet płyty osłaniające spód pojazdu
• Zamontowany snorkel Safari
• Zamontowana wyciągarka Dragon Winch Highlander DWH o mocy 12000 HD wyposażona w ślizg i linę syntetyczną oraz zabezpieczenie wysoko prądowe sterowane z kabiny
• Dodatkowo zamontowaliśmy bagażnik dachowy Front Runner i drabinkę.
• Całości dopełnia oświetlenie Lightforce Striker 170mm, Reflektory Hella FF75
• Dodatkowo w celu kontroli poboru prądu zamontowano sterowanie System IBS oraz drugi akumulator
Auto zyskało też parę oraz innych przydatnych w terenie gadżetów i akcesoriów off road’owych.
Wykonana przebudowa gwarantuje bezpieczne poruszanie się poza asfaltem bez obawy o uszkodzenie auta. Discovery 3 w takiej konfiguracji może już bezpiecznie pokonywać głębsze kałuże i wjeżdżać na kamieniste nierówne drogi. Gdyby jednak nie udało się przejechać trudniejszego odcinka zawsze można z powodzeniem użyć mocnej wyciągarki i wydostać się z kłopotów. Zamontowane akcesoria w żadnym wypadku nie umniejszają przydatności miejskiej tego auta. Zapewniają natomiast kierowcy komfort możliwości zjechania w każdej chwili z głównej drogi i przejazd mniej utwardzonymi szlakami. Ominięcie w ten sposób kłopotliwego korka z osobówek na pewno będzie satysfakcjonujące. Ale przed wszystkim uzbrojenie trójki daje jej właścicielowi wiele radość z zabawy w terenie i ciekawą alternatywę na spędzenie wolnego czasu.

Discovery 1 200Tdi po przejściach z historią

4x4 discovery 1 modyfikacje off road przebudowa wyprawy

Discovery 1 200Tdi po przejściach z historią

Ten egzemplarz Discovery 1 jak wiele samochodów z tej serii, które trafiły w ręce miłośników off road’u przeszedł wszystkie etapy życia do jakich był stworzony. Oczywiście początkowo było to auto do codziennej jazdy i lekkiej turystyki 4×4. Pierwsza faza poważniejszej przebudowy została wykonana przy okazji wyprawy do Maroka.
• Wymiana opon na GENERAL GRABER w rozmiarze 235x85x14
• Modyfikacja zawieszenia z podniesieniem + 2″
• Zamontowano komplet metalowych osłon podwozia
• Zamontowana metalowych bagażnik dachowy z dodatkowym oświetleniem
• Zamontowano metalowy zderzak z zaczepami oraz metalowe progi
• Wymieniono przewody hamulcowe na przewody w metalowym oplocie
• Zamontowano snorkel Safari
Jak to zwykle bywa apetyt rośnie w miarę jedzenia i w miarę planowania kolejnych wypraw a potem także rajdów zostały wykonane następne bardzo niezbędne modyfikacje. Docelowo po zakończeniu ostatnie fazy lista powiększyła się o kolejne punkty.
• Montaż wyciągarki o sile uciągu 10000Lbs ze stalową liną
• Wykonana ponowna modyfikacja zawieszenia na bardziej wytrzymałe cenionego producenta OME
• Założone dystanse na koła oraz opony MT
• Wykonany tuning silnika
• Wykonanie zabudowy bagażnika według własnego projektu i wykonania: kratki oraz demontowana konstrukcja umożliwiająca spanie w samochodzie – alternatywa dla namiotu
• Przystosowanie do założenie opon Fedima z nalewką wzorowaną na oponach SIMEX do ciężkiej jazdy przeprawowej
• Usunięcie w późniejszej fazie wewnętrznych dywaników i wykonanie otworów odpływowych ze względu na przejazdy przez głęboką wodę
Tak przygotowane Discovery 1 brało udział w wyprawach min. na Ukrainie, w Maroku, Czarnogórze i Rumunii a także dziesiątkach innych lżejszych i cięższych imprez, zawsze z powodzeniem i w całości wracało do domu.



Discovery 1 300tdi do wszechstronnego użytku

4x4 discovery 1 off road wyprawy

Discovery 1 300tdi do wszechstronnego użytku

Zapewniamy, że jest to auto, które daje wiele przyjemności podczas zabawy w terenie. Odbyło też kilka dłuższych podróży między innymi wyprawę do Albanii w swojej czarnej wersji oraz w następnym pomarańczowym wcieleniu wyprawę zapoczątkowaną w Rumunii z końcem w Chorwacji.

Discovery 1 300Tdi stworzony z myślą o wyprawach i przeprawie w terenie

4x4 discovery 1 Land Rover off road wyprawy

Discovery 1 stworzony z myślą o wyprawach i przeprawie w terenie

Discovery 1 początkowo zostało zakupione jak drugi samochód do jazdy po mieście z przeznaczeniem również do turystyki 4×4. Ale jak to bywa w przypadku tego modelu historia lubi płatać figle i nigdy nie należy się zapierać po zakupie, że nigdy nie będzie “ciorane” w terenie, moczone… W końcowym efekcie wyszło auto przygotowane do cięższego terenu z wieloma modyfikacjami.
• Zmodyfikowane zawieszenie i mechanizmy różnicowe w mostach
• Zamieniony fabryczny reduktor na bardziej wytrzymały reduktor od Defendera po 2007
• Wzmocniony silnik oraz założony duży sportowy intercooler
• Dla zapewnienia skuteczności podczas trudnych akcji w terenie została zamontowana bardzo szybka wyciągarka własnej konstrukcji (na podzespołach WARN)
• Dodatkowo zamontowane bardzo praktyczne zarówno w rajdach jak i na wyprawie dodatkowe oświetlenie diodowe (boczne i tylne) a z przodu dwa reflektory LIGHT FORCE i dwa reflektory robocze HID
• Do obsługi elektrycznej oświetlenia, wyciągarki i zasilania zostało wykonane specjalne sterowanie zrealizowane na przełącznikach CARLING podpięte do systemu IBS i zabezpieczone dwoma żelowymi akumulatorami
• Oczywiście nie mogło zabraknąć bagażnika dachowego i snorkela SAFARI
• Dla wygody w pakowaniu bagaży i dostępności do akcesoriów off road, kompresora i przetwornicy wykonaliśmy zabudowę przestrzeni bagażowej na bazie zaprojektowanych i wykonanych przez nas kratek specjalnie dla Discovery 1
• Dodatkowo zamontowano różnego rodzaju uchwyty umożliwiające praktyczne rozmieszczenie akcesoriów off road’owych takich jak piła, łopata, siekiera itp.
• Całości dopełnia oklejenie foliowe w kolorze pomarańczowym, wykonane w systemie panelowym co umożliwia szybką i prostą wymianę zniszczonych elementów
• A na koniec opony Fedima z nalewką wzorowaną na znanych oponach terenowych SIMEX, które w przypadku wyprawy sa zamieniane na bardziej optymalne opony MT
Zapewniamy, że jest to auto, które daje wiele przyjemności podczas zabawy w terenie. Odbyło też kilka dłuższych podróży między innymi wyprawę do Albanii w swojej czarnej wersji oraz wyprawę zapoczątkowaną w Rumunii z końcem w Chorwacji.

Defender 110 TD4 z Francji na wyprawy i rodzinną turystykę 4×4

4x4 defender modyfikacje przebudowa wyprawy

Defender 110 TD4 z Francji na wyprawy i rodzinną turystykę 4×4

Defender 110 należący do pracującego w Polsce francuza. Sposób i założenia przygotowania tego auta zakładały odbycie długiej kilkumiesięcznej rodzinnej podróży z Ameryki Południowej aż na Alaskę. Ze względu na liczną rodzinę, w której skład oprócz małżonki wchodzi czwórka małych dzieci, oprócz dobrego przygotowania mechanicznego właścicielowi zależało bezpieczeństwie i wygodzie. W tym prawie nowym bo ok. dwuletnim Defenderze należało przedewszsytki wykonać dokładny przegląd oraz dokonać niezbędnych zmian przystosowujących do turystyki 4×4.
• Zmodyfikowane zawieszenie podniesione +2″ oraz nowe sprężyny i amortyzatory
• Wymiana wahaczy na wzmocnione z korekcją +3 stopnie
• Założenie nowych opony 265/75/16
• Zamontowanie metalowego zderzaka oraz wyciągarki Warn 9.5 XP ze ślizgiem i liną syntetyczną
• Zamontowanie dodatkowego zbiornika paliwa i
• Zamontowanie dodatkowego zbiornika wody
• Montaż aluminiowego bagażnika dachowego Front Runer mieszczącego 2 namioty dachowe
• Dodatkowo w celu kontroli pobory prądu zamontowano sterowanie System IBS oraz 2 akumulatory żelowe OPTIMA
• Montaż tylnej drabinki, tylnego zderzaka i noszaka koła zapasowego
• Założenie dodatkowego oświetlenia z przodu, boków i tyłu
Dodatkowo Defender otrzymał kilka udogodnień w zakresie wyposażenia bardzo przydatnych w dłuższej podróży.
Francuska rodzina podróżników udowodniła, że liczna rodzina i małe dzieci nie są przeszkodą w realizacji marzeń o dalekich podróżach. Nie trzeba spędzać wakacji w luksusowym hotelu, żeby zapewnić dzieciakom ciekawe i szczęśliwe dzieciństwo. Takie podejście do życia przydało by się zaszczepić niejednej rodzinie spędzającej życie przed komputerem i telewizorem. Podziwiamy i gratulujemy podróżniczego planu, w którego realizacji pomaga może siermiężny ale dobrze przygotowany Defender, który można powiedzieć, że należy do rodziny.

Range Rover Classic do miasta, na wyprawy i przeprawy

przebudowa range rover realizacje wyprawy

Range Rover Classic do miasta, na wyprawy i przeprawy

Kultowy model Range Rover Classic wyciągnięty ze stodoły, zaniedbany, ale z potencjałem na odbudowę. Zakup był bardzo spontaniczny. Tak naprawdę nie zamierzaliśmy tego dnia kupować samochodu, nudna niedziela, przegląd ofert w internecie i nagłe olśnienie JEST! Piękny w kolorze British Racing Green Range Rover Classic nasz wymarzony. W ciągu godziny podjęliśmy decyzję i wyruszyliśmy w drogę do Wieliczki gdzie czekał na nas, smutny i przykurzony w starej stodole. Uzbrojeni w latarki i dobre przeczucia rozpoczęliśmy oględziny i efekcie końcowym wróciliśmy nim do domu. I już następnego dnia rozpoczęliśmy proces odbudowy. I tutaj pierwsze zaskoczenie, ten 21 letni Range Rover był w niemal idealnym stanie blacharskim łącznie z ramką tylnej szyby i klapą bagażnika! Posiadacze starszych modeli Range Rover’a dobrze wiedzą w jakim stanie z reguły są te dwa ostatnie elementy i jak trudno je zdobyć.
Pierwszy etap odbudowy był długotrwały i polegał na przywróceniu stanu mechanicznego i elektrycznego do oryginału. Zadanie okazało się trudne i wymagało wiele cierpliwości, niestety auto przeszło wiele niekoniecznie zgodnych ze sztuką modyfikacji wykonanych przez poprzednich właścicieli. Plątanina kabli i “pomysłowe” przyłącza wszelkiego rodzaju układów wymagały usunięcia i zrobienie wszystkiego praktycznie od nowa. Ale udało się.
W drugim etapie nasz Range Rover został przystosowany do wypraw bliskich i dalekich.
• Podniesione zawieszenie +2″ i zamontowana dodatkowa pneumatyka tylnego zawieszenia
• Założona blokada tylnego mostu
• Zmodyfikowany przedni wał
• Mechanizm różnicowy przedniego mostu przerobiony na 4- satelitowy
• Założony metalowy przedni zderzak z “bulbarem” dostosowany do klasycznej sylwetki RRC z mocną wyciągarką oraz wzmocnione metalowe progi
• Zamontowany oryginalny snorkel z “grzybkiem”
• Zamontowany aluminiowy bagażnik FRONT RUNNER z system lamp umożliwiającym oświetlenie we wszystkich stronach zarówno z przodu jak i z tyłu – sterowany przełącznikami CARLING z możliwością swobodnego wyboru doświetlanej strony
• Praktyczny i wygodny duży namiot dachowy MORE
• Zamontowany noszak tylnego koła
• Zabezpieczenie podwozia kompletem wzmocnionych osłon
• Podłączony system IBS umożliwiający kontrolę poboru prądu oraz dodatkowy akumulator
• Podłączone CB radio, przetwornica, dodatkowe wskaźniki i sterowniki w kabinie oraz praktyczne uchwyty umożliwiające wygodne rozmieszczenie w samochodzie wyposażenia off road i wyprawowego
W następnym roku dla ochrony powłoki zewnętrznej blach Range Rover zyskał nowy look w postaci pomarańczowego oklejenia. A plany na przyszłość? To na pewno funkcjonalna zabudowa bagażnika i może jeszcze coś…
Najlepszym sprawdzianem dla tego auta okazały się dwie wyprawy, które z powodzeniem odbyło zaraz po zakończeniu odbudowy i modyfikacji.

Defender 90 Td5 na bliskie i dalekie wyprawy

90 Ameryka Południowa defender przebudowa realizacje wyprawy

Defender 90 Td5 na bliskie i dalekie wyprawy

Defender 90Td5 przebudowany do wypraw bliskich i dalekich. Założeniem przygotowanie tego auta było przystosowanie go do rozmaitych warunków terenowych i pogodowych a także zapewnienie bezawaryjności podczas dłuższej wyprawy. Zastosowane rozwiązania pozwalają na wygodne podróżowanie oraz zapewniają w pełni kompletne wyposażenie wyprawowe.

• Podniesione zawieszenie +2″ ze zmienionymi wahaczami
• Założona blokada tylnego mostu ARB
• Zamontowany metalowy zderzak z wyciągarką WARN 9,5XP
• Zamontowany bagażnik Front Runer a na nim namiot dachowy ARB
• Zamontowane progi, osłony podwozia, noszak kola zapasowego oraz drabinka dachowa
• Zamontowane tylne zderzaczki UP
• Zainstalowana w środku dodatkowa konsola na przełączniki i wskaźniki,
• Podłączona przetwornica
• Doposażenie w radio CB, metromierz oraz nawigację Garmin 620
• Podłączony system IBS umożliwiający kontrolę poboru prądu oraz dwa akumulatory żelowe
Dodatkowo kilka drobiazgów i można ruszać w drogę. Ten model Defendera daje dużo możliwości ciekawych modyfikacji. 90’tka ze względu na swoją niedużą jeszcze długość jest idealna w przypadku wypraw gdzie przewidywane są trudniejsze technicznie tereny. Po modyfikacji doskonale sprawdziła się w ponad miesięcznej podróży po Ameryce Południowej. Tak długa trasa okazała się doskonały sprawdzianem możliwości odpowiednio przygotowanego Defendera. Dżunglę, pustynię i strome górskie podjazdy pokonał bez najmniejszego problemu. Nie zaszkodziły mu nawet dwie oceaniczne podróże kontenerowcem na inny kontynent. Mieliśmy także okazję podróżować z nim na dwutygodniowej wyprawie do Albanii.