Menu / szukaj

Range Rover Classic do miasta, na wyprawy i przeprawy

przebudowa range rover realizacje wyprawy

Range Rover Classic do miasta, na wyprawy i przeprawy

Kultowy model Range Rover Classic wyciągnięty ze stodoły, zaniedbany, ale z potencjałem na odbudowę. Zakup był bardzo spontaniczny. Tak naprawdę nie zamierzaliśmy tego dnia kupować samochodu, nudna niedziela, przegląd ofert w internecie i nagłe olśnienie JEST! Piękny w kolorze British Racing Green Range Rover Classic nasz wymarzony. W ciągu godziny podjęliśmy decyzję i wyruszyliśmy w drogę do Wieliczki gdzie czekał na nas, smutny i przykurzony w starej stodole. Uzbrojeni w latarki i dobre przeczucia rozpoczęliśmy oględziny i efekcie końcowym wróciliśmy nim do domu. I już następnego dnia rozpoczęliśmy proces odbudowy. I tutaj pierwsze zaskoczenie, ten 21 letni Range Rover był w niemal idealnym stanie blacharskim łącznie z ramką tylnej szyby i klapą bagażnika! Posiadacze starszych modeli Range Rover’a dobrze wiedzą w jakim stanie z reguły są te dwa ostatnie elementy i jak trudno je zdobyć.
Pierwszy etap odbudowy był długotrwały i polegał na przywróceniu stanu mechanicznego i elektrycznego do oryginału. Zadanie okazało się trudne i wymagało wiele cierpliwości, niestety auto przeszło wiele niekoniecznie zgodnych ze sztuką modyfikacji wykonanych przez poprzednich właścicieli. Plątanina kabli i “pomysłowe” przyłącza wszelkiego rodzaju układów wymagały usunięcia i zrobienie wszystkiego praktycznie od nowa. Ale udało się.
W drugim etapie nasz Range Rover został przystosowany do wypraw bliskich i dalekich.
• Podniesione zawieszenie +2″ i zamontowana dodatkowa pneumatyka tylnego zawieszenia
• Założona blokada tylnego mostu
• Zmodyfikowany przedni wał
• Mechanizm różnicowy przedniego mostu przerobiony na 4- satelitowy
• Założony metalowy przedni zderzak z “bulbarem” dostosowany do klasycznej sylwetki RRC z mocną wyciągarką oraz wzmocnione metalowe progi
• Zamontowany oryginalny snorkel z “grzybkiem”
• Zamontowany aluminiowy bagażnik FRONT RUNNER z system lamp umożliwiającym oświetlenie we wszystkich stronach zarówno z przodu jak i z tyłu – sterowany przełącznikami CARLING z możliwością swobodnego wyboru doświetlanej strony
• Praktyczny i wygodny duży namiot dachowy MORE
• Zamontowany noszak tylnego koła
• Zabezpieczenie podwozia kompletem wzmocnionych osłon
• Podłączony system IBS umożliwiający kontrolę poboru prądu oraz dodatkowy akumulator
• Podłączone CB radio, przetwornica, dodatkowe wskaźniki i sterowniki w kabinie oraz praktyczne uchwyty umożliwiające wygodne rozmieszczenie w samochodzie wyposażenia off road i wyprawowego
W następnym roku dla ochrony powłoki zewnętrznej blach Range Rover zyskał nowy look w postaci pomarańczowego oklejenia. A plany na przyszłość? To na pewno funkcjonalna zabudowa bagażnika i może jeszcze coś…
Najlepszym sprawdzianem dla tego auta okazały się dwie wyprawy, które z powodzeniem odbyło zaraz po zakończeniu odbudowy i modyfikacji.

Range Rover Classic w stylu Camel Trophy

camel classic przebudowa range rover realizacje

Range Rover Classic z 1989r w stylu Camel Trophy

Kolejny przykład możliwości przebudowy jaką daje użytkownikowi ten najbardziej klasyczny Range Rover. Stylizowany na auta biorące udział w legendarnym już rajdzie Camel Trophy, oklejony żółtą folią niezmiennie zwraca na siebie uwagę na drodze. Auto przebudowane i przystosowane do turystyki 4×4 oraz przeprawy nadal jest wygodne w codziennym używaniu na mieście.

• Fabrycznie jako 3,5l V8, wymieniony silnik na 2,5Tdi
• Wymieniono kompletne zawieszenie na 4″ Terrafirma, wraz z wahaczami 3grad, dodatkowo zastąpiono fabryczne tuleje zestawem oryginalnych polibuszy TM
• Ze względu na zmienioną wysokość zawieszenia zastosowano drążek panharda z regulowaną długością
• Wymieniliśmy drążki kierownicze na HD z amortyzatorem skrętu HD z Defendera
• Przedni wał zmodyfikowany pod reduktor Borgo’a pochodzi z defendera PUMA, tylny most został wyposażony w mechanizm różnicowy Torsena
• Opony BFGoodrige o rozmiarze 235/85/16 zostały założone na felgi stalowe z ofsetem – 20mm
• Podwozie osłaniają wszystkie niezbędne osłony, a przedni zderzak został doposażony o płytę pod wyciągarkę na której jest umieszczona wyciągarka 12000lbs
• Na dachu został założony bagażnik, który jest również punktem mocowania całego niezbędnego oświetlenia, a pod maską zostały umieszczone dwa akumulatory z systemem sterowania IBS
• By unikać zalań wodą silnika podczas pokonywania brodów samochód został wyposażony w snorkel firmy Safari

Mimo iż może się wydawać, że wymienione powyżej punkty w dużej mierze wyczerpują listę potrzebnych modyfikacji właściciel zapewnił nas, że ten Range Rover nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Czekamy na sygnał do następnych prac.